tisdag 16 december 2008

Långledig

Är jag just nu och det känns inte så bra.
Går hemma och ältar mina tankar själv.
Skulle behöva något för att skingra tankarna ibland.Och orken till att ta tag i saker saknas också.
men är väl så att man alltid skjuter alla måsten när man är ledig.
I mitten av januari ska jag återgå helt på min natt tjänst,känner mej faktiskt lite splittrad över detta.
Visst vill jag jobba nu men är så osäker om jag orkar jobba så mycket.
Men sen om min läkare skulle sjukskriva mej längre så får man "kämpa" för att få sin sjukskrivning godkänd av Försäkringskassan.
För idag så ställer FK ganska stora krav på en om man ska får vara sjukskriven mer än ½år.
Fast jag tycker ju att verkligen har visat att jag vill jobba.
Har bara varit sjukskriven heltid under EN månad,resterande tid bara på ½halvtid.
Kan inte låta bli att reta upp mej på då ser människor som år efter år är sjukskrivna och sen på denna lediga tid verkar har hur mycket tid och ork som helst.
Har man så mycket ork och kraft så kan man väl för f-n jobba?
Blir så förbannad när man läser tex dom förlorat sitt barn,cancersjuka osv tvingas ut i arbetslivet pga att För(nerdrings)säkringskassan har sina regler.
Varför "slå" på dom som redan ligger? För att dom behöver ta en paus från arbetslivet.

Oj vad jag har snöat in mej just nu på Arash,men tycker om en del av hans låtar tex denna:



1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan du inte höra om du kan få gå upp på 75% först innan 100% för det är ju stor skillnad mellan 50-100%.
Skriver han ungefär samma och är tex, lite bättre, men kan inte gå upp för stora steg.

Du får väl baka eller något när du tänker för mycket, fast jag vet att det är svårt att bryta det.
Nä nu måste jag ner på stan o köpa de sista klapparna och handla lite. hm....måste städa innan fred då mina syskon kommer o vi byter klappar, fast bara barnen.

Vi ses inne på msn :)

Kram