tisdag 3 mars 2009

Tufft nu!

Det är tufft nu för mej.
Har ju fått min operations tid och 2 v innan operationen så ska jag ju "flyta" dvs bara dricka tex nutrilett el liknande.
Var och köpte Modifast för dyra pengar och tror ni jag fick ner det?
Nä,det var det värsta jag smakat och tänkte hur ska jag klara av detta.
Men så fann jag Naturdiet choklad smak och det smakade helt ok.
Men ojoj...vad jag saknar mat,ser mat överallt tycker jag.
Och skulle mer än gärna äta sådant som jag inte gillat förut.
För oj vad tex en levergryta skulle smaka gott!
Jobbat hela helgen och det har faktiskt funkat helt ok,men lite matt i kroppen.
Men det beror nog lite på att jag sovit dåligt också.Har svårt att koppla av och är rastlös.
Jobbar sen bara 2 nätter till innan operationen så det känns helt ok.
Har i dagsläget redan på en vecka gått ner nästan 5 kg,och några kilo till ska jag nog klara innan nästa onsdag då jag opereras.

Detta blir en livsresa med mycket känslor och tankar kan jag tro.Men det tror jag det är värt.
Sen skiter jag totalt i vad andra tänker om detta med operation som bantningsmetod.
Har redan bemöts med skeptisk syn på detta.
Fått höra ett antal gånger:Men du är ju inte tjock.Varför ska du operera dej?
Visst jag kanske inte supertjock,men tjock är jag.
Och av hälsoskäl så måste jag gå ner i vikt.Och varför ska jag lägga på mej mera så det syns mera för att folk ska tycka att jag borde gå ner i vikt?
Nä lika bra att ta tag i det nu!


Inga kommentarer: