fredag 17 oktober 2008

Fattas 2 pusselbitar i mitt liv

just nu känner jag.

En rätt så liten "enkel" liten pusselbit.
Pusselbiten har namnet giftemål.
Jag skulle så himla gärna vilja gifta mej med min P.
Men finns en osäkerhet om han verkligen vill och jag vågar ju inte ens fråga.
Se där vad feg jag kan vara i en del situationer.
Kanske är jag rädd för att få ett Nej för då vet jag inte riktigt hur jag reagera.
Utan väljer då den enkla vägen att inte prata om det.

Sen finns det en "svårare" och större pusselbit.
Och pusselbiten har nog namnet självkännedom ,att lära sig att hantera mina känslor & tankar.
Denna pusselbit kommer ta längre tid att finna lösningen på men är beredd på att satsa allt för att få pusselbiten ska passa.
I nästa vecka får jag reda på om jag får gå in i en DBT-behandling.
Och jag hoppas att den behandling kan vara ett sätt att få pusselbiten att passa för mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart du får lägga till mig. då kan jag lägga till dig också :)

kan du inte hyra typ en giftemåls film så kanske han fattar piken ;)
Har ni förlovat er?

Skönt att det ev ska få hjälp.
tankarna hos mig skulle också behöva få hjälp.

Nu vet jag äntligen vem du är :)

sköt om dig.
kram