tisdag 14 oktober 2008

Hur kan känslor vara så svåra att hantera?

Skapar denna blogg för att kunna skriva av mej när mina känslor bubblar inom mej.Och kanske kan det hjälpa mej och kanske någon i samma sits som mej.

Ibland så bubblar känslorna som i en vulkan och vara väldigt svåra att tämja.Här finns en länk till en jättebra beskrivning på det hela: http://nova.wpab.se/data/Upload/dokument(pdf_doc_etc)/Borderline.pdf

Jag får då ett självskadebeteende som jag inte kan hantera kontrollerbart längre.
Att leva med mej kan nog vara en "berg & dalbana" men jag hoppas att dom bra stunder överväger dom mindre bra stunderna.

Att ha ett självskadebeteende är inget som man stolt över utan som jag med många andra försöker hela tiden undvika att vi hamnar i dessa sitatutioner då vi skadar oss själva. Men ibland går det inte att stå emot.
För ämnet är ännu tabubelagt i samhället,kanske beror det på att "normala" personer inte vet hur man ska hantera & hjälpa oss.

Men med åren som har det kommit fram att det finns en massa unga personer som skadar sig själva.Då jag var ung,ja det är ju längesen.Är idag 38 år då talades det inte alls om dessa självskadepersoner.
Så jag hoppas att med åren dessa problemen tas upp och vi som är i det får den hjälp vi behöver.

För många av oss som hamnar inom vården bemöts inte alls bra.Och därför anser jag att vården behöver även lära sig mera om oss med ett självskadebeteende.

Inga kommentarer: