måndag 20 oktober 2008

Tomhet

Vet inte vad som händer med mej just nu.
Känner bara en stor tomhet inom mej och en stor trötthet i kroppen.
Skulle behöva en energikick för att orka ta tag i saker hemma,men vart kan man köpa dom energikickarna då?

Fast kan förstå att min kropp behöver lugn och ro nu efter lång tid med lite för mycket att tänka på så kanske är det därför min kropp reagerar på detta viset.

Denna veckan är nog rätt så lugn ännu,ska jobba till helgen vilken jag känner mej fruktansvärt kluven i,jag tycker om mitt jobb men denna förbannade tröttheten gör ju inte så man vill jobba men men det ska nog gå bra.
Och jag få besked om jag får DBT-behandlingen idag eller imorgon.
Sen måste jag få tag i min läkare i veckan för att se om han skrivit till handläggaren på Försäkringskassan som inte godkänner min sjukskrivning utan min läkare behöver komplettera min sjukskrivning.
Dagens regler är stenhårda och man får verkligen kämpa för att få en sjukskrivning godkänd idag.

Om inte min sjukskrivning inte går igenom så vet jag inte vad jag gör,har nu 1 månad med heltid sjukskrivning och 2 mån med halvtidsjukskrivning som jag väntar på att få ersättning för.
Försäkringskassan verkar tro att man kan leva på luft och att man har ett stort sparkaptial att kunna betala sina räkningar på...men för min del saknas det.

Helt otroligt nog så står jag ännu ersättning från Försäkringskassan men då har dom mage att kräva in underhållsbidrag ( har ett barn boende hos sin pappa) av mej och betalar jag inte in det så kommer ränta "ticka på".Kan jag kräva ränta av Försäkringskassan sen när dom godkänt min sjukskrivning? Nä skulle inte tro detta........
Är så himla trött på dessa byråkrater just nu,hur ska man orka kämpa emot dom när man inte mår bra?..ja man ska nog vara frisk för att få vara sjuk kan man säga.


1 kommentar:

Anonym sa...

Å snälla, kan inte du byta så att man kan kommentera i ett ny öppet fönster (ruta).
jag har så svårt att komma i håg var jag skulle skriva för kommentar eftersom jag inte ser din text brevid :)
Det skulle underlätta för mig.

Tänk om man kunde köpa lite energi, det vore bra.
är också trött och orkeslös.
Men det beror nog på också att min diagnos som jag kommer att få, blir asperger.

kram