fredag 27 mars 2009

Fredag

Och snöar här idag *suck* Usch så deppig man kan bli av denna vinter som aldrig vill ta slut.
Ena dagen tror man att våren är på väg för att nästa dag vräka ner snö.

Hade DBT enskilt i tisdag och tog upp mina tankar.
Och innan jag ahde sagt något så tog handledaren upp detta med hur hon hade besvarat mej via sms och hon frågade faktiskt om jag tagit illa upp.
och ja jag tog illa upp sen berätta hon att när dom fått till sig att det aldrig finns en giltlig frånvaro och dom måste kämpa för att få folk att komma på mötena.
Men hon förstod att jag inte mådde bra och detta var ok.
Visst det finns säkert personer som gång på gång uteblir från besöken.
Men jag är ganska plikttrogen och det ska mycket till för att jag ska ställa in möten.
Så kanske man skulle se frånvaron från person till person.
I vilket fall så har vi rett ut det och det känns ok igen.

I torsdags så hade vi våran färdighetsträning,en ny omgång så gick igenom det jag rean varit med på.
Och nya deltagare hade kommit med i vår grupp.
Fast av 4st nya så var bara en person med..Undra om dom andra hade giltlig frånvaro? ;-D

Färdighetsträningen känns så seg så seg....det händer inte mycket på dessa mötena.
Men men bara att ge det lite tid,kanske lär jag mej något nytt någon gång.Man måste tänka posetivt.
Trevligt i allafall att se att jag inte är ensam om mina problem.

Just nu är jag glad och posetiv till livet...(trots snön) Fast blev lite nere då jag fick min lönespec igår...usch nu måste jag invänta FK igen då jag är sjukskriven.
Måtte det bara inte ta flera månader som det gjorde förra gången.
Men som vanligt så försöker jag tänka posetivt och inte oroa mej.
Men när väl allt löst sig så brukar jag sjukna ner och må pissdåligt...bara att hålla tummarna för att det inte blir så allvarligt denna gången.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va bra att hon hann ta upp det innan du sa något. Måste kännas skönt att hon insåg att hon hade gjort fel. Alla vi är ju inte lika, jag har också väldigt svårt att inte komma. tex när man jobbade så ringde jag knappt aldrig och sjukanmälde mig utan jag gick och sen kanske hemskickad av dom andra, det kändes bättre. Så dom såg att jag inte ljög.
Här snörar det inte än, men jag blir väl inte förvånad om det hinner komma innan dagen är över.
Hur mår du annars efter operationen?

Kram