måndag 23 mars 2009

Små irriterad just nu

Tankarna bara far igenom mitt huvud.
I förra veckan så bokade jag av mitt DBT möte eftersom jag bara inte orkade gå dit på pga att magont.
Meddelar detta via sms och får då ett sms tillbaka från handledaren:Du har nu varit borta 3 ggr och det vore bra om du försökte komma idag.

Men jag verkligen inser att jag inte orkar ta mej dit.Hmm...fy vad det skapade ångest hos mej att jag måste avboka.
Visst jag har varit borta 3ggr men detta pga av sjuka barn och min egna sjukdom.Är detta inte giltliga skäl?
Måste man vara död för att det ska ses som giltligt skäl?
Just nu känns det som att DBT skapar mer ångest och hjälper mej.
Inte nog med det,har ej fyllt i mitt veckokort som man ska,men varför ska jag göra det när jag har mått bra psykiskt?

Imorgon har ju enskilt möte på DBT och får väl ta upp detta hur jag känner.

2 kommentarer:

ingela --kämpisen sa...

jag tycker oxå aet är jobbigt när man verkligen inte mår bra o måste avbeställa en tid. sen får man gå med dåligt samvete hela dan, för antingen känner man att man kanske kunde, eller som du fick, ett negativt svar tillbaka.

vissa människor anar inte hur jobbigt småenkla saker kan vara för de som inte mår så bra

Anonym sa...

Det är inte kul att man ska behöva må dåligt för att man måste avboka.
Ta upp det, det är ju jätte bra så du slipper tänka på det. fråga som du skrev att är det bara giltigt att vara borta om man dör?

Kram