tisdag 21 april 2009

Tisdag

Usch känner mej så ledsen & trött just nu.
Huvudvärk varje dag och ångesten river i mej.
Jag vet faktiskt inte varför jag inte mår så bra just nu.
Men kan vara att jag känner mej orolig för framtiden.
Min 12 åring som flyttade till sin pappa för ett år sedan vill nu flytta tillbaka till mej och detta får han inte för sin pappa..*suck*
Ser att sonen är nedstämd och inte mår bra och självklart mår en mamma inte bra av att se sitt barn må dåligt.
Och jag vet varken ut eller in om hur jag ska göra?
Vill jag att sonen ska få flytta tillbaka så får jag dra det hela till tingsrätten.
Och orkar jag det ännu en gång?
Dom tidigare gångerna har varit väldigt påfrestande.
Men blir verkligen i frågasatt hur man är som förälder...och inte nog med detta.
Exet känner mej väl och använder mitt självskadebeteende emot mej.
Sen all denna smutskastning som blir i dessa situationer.
Jag har så svårt att smustskasta pappan men jag får verkligen veta hur värdelös jag är av han.
F-n vet varken ut eller in hur jag ska hantera detta just nu.....

Något posetivt är ju i allafall att jag ska ta upp mit hästintresse igen,en kompis till mej har en islandshäst som hon behöver fodervärd till.
Så idag ska jag först ha DBT och sen ska jag åka till stallet och provrida hästen.
Jag hoppas verkligen att det är en go häst & vi trivs i hop.
Behöver ju ha något intresse och göra något för mej själv.
För något direkt eget intresse har jag inte haft sen jag fick barn och det är 19 år sedan.
Så kanske dax att satsa lite på sig själv och sitt välbefinnande eller?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken svår sitvation du är i.
Att se sin son inte mår bra och vill hem till dig och inte får.

Men kul att du ska få göra något du tycker om och att få göra något som du kan få göra själv och det lär du mår bra av.

Man måste tänka på sig själv. För mår mamma bättre mår alla andra också det.

Kram

Gunilla sa...

Jag hoppas det ordnar upp sig på bästa möjliga sätt!
Styrkekramar från Gunilla

Gunilla sa...

Jag hoppas du har det bra!

KRAM

Peter Midas sa...

Ring till familjerätten, det är rätt instans för sådana frågor. En 12-åring bestämmer egentligen själv var han skall bo.