torsdag 16 september 2010

Höst

Ojdå...jag har inte skrivit på länge men har inte riktigt haft behovet att skriva heller.

Vad som har hänt här då?
Tja...strax innan semestern så hamna jag åter i självskadebeteendet.Men det var bara EN gång.
Jag kom på att jag vet orsaken till det oxå.
Jag hade för höga krav på mej med en slitsam vår på jobbet,P var sjukskriven,ekonomi i botten och sen skulle jag gå på semester.
Ja kraven var fruktansvärt höga på allt skulle bli perfekt i sommar.

Har märkt att när kraven på mej själv är höga så hamnar lätt i mitt självskadebeteende...
Denna gången blev det bara en gång att söka upp sjukhus och dagen efter så hade jag en fruktansvärd ångest över att jag inte kunnat låta bli.
Men men..bara att ta nya tag och kämpa emot "vulkanen inom mej"..

Varför ska jag ha det så svårt att inte samla på mej en massa känslor som sen kan resultera i självskadebeteende...Jag är ju väl medveten om jag behöver släppa ut mina känslor lite oftare men ändå gör jag inte det ,utan samlar på mej det.
Har märkt att ca 1 1/2 år kan jag samla på mej sen så brister det...

Nu har hösten kommit och jag vet med mej att då brukar jag må skit...så vad ska man göra för att inte hamna i det "svarta" hålet?

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

SOM jag har väntat och hoppats på en uppdatering här :) Kul att se ett livstecken från dig min vän!!

Mindre kul att höra att du haft en "dipp" i ditt mående med självskadeverkan! Samtidigt är det ju bra att du vet vad som utlöst det- även om det inte är så lätt att åtgärda orsaken, för höga krav kommer du nog mer eller mindre alltid ha på dig själv om jag känner dig rätt *ler*

Är läget lugnare på jobbet nu efter semestertider?

Hur som... jag tycker du är modig som berättar om hur du mår och känner för det är inte alla som kan eller vill det! Att du sen inte kan släppa ut dina känslor är värre, men kanske ngt som går att "jobba bort"?

Jag hoppas du får en skön helg och en lugn, kravlös höst!!
Hälsa hela din stora familj :)

KRAM