fredag 31 oktober 2008

En del folk kan skapa ångest

hos mej.
När man surfar runt på en del bloggar och ser hur många som skriver hur perfekta liv dom har.
Har duktiga barn,en underbar man,fina jobb,höga löner, fina bostäder. Ja tom perfekta husdjur.

Usch på någotvis så gör det ont i hjärtat på mej,för jag har inte ett perfekt liv som jag är nöjd med just nu.
Men som sagt jag är villig att arbeta på att mitt liv ska bli bättre.
Men kan verkligen detta stämma att så många har så perfekta liv?
Är det bara jag som inte har det?

På någotvis så kan jag känna att jag får en prestationsångest hos mej över att läsa dessa bloggar så borde kanske låta bli.
Fast någonstans så finns tankarna att det är en fasad utåt för man kan väl inte alltid ha det så perfekt i livet och må så bra?
För mej har det ju livet alltid varit en "berg & dalbana".
Men jag har i allafall lärt mej att ta vara på dom bra och lyckliga stunderna som finns i mitt liv.
Fastän det periodvis kan vara långa perioder som jag mår mindre bra.

Ja vad tankarna far just nu i mitt huvud....och ångesten är väldigt stark av något igentligen jag inte borde ta åt mej av men har svårt att inte ta åt mej också.
Idag är det fredag och ska strax kila i väg till psyk på samtal,och jag hoppas att jag idag får svaret på om DBT..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt liv tror jag ingen har.
Bara att man väljer skriva det bra sakerna i bloggarna.

Visst jag har hus, men det är absolut inte klart som jag vill har det.
Barn har jag 2 st men klarar inte av dom nu i dax läget.
Man som är tålig och som står ut med mig, fast visst skulle man vilja har mera överraskningar och romantik. men jag är glaf att han är kvat hos mig och vill dela livet med mig
Inget jobb, inge bra Lön från FK ;)
ja, husdjuret är nog kanske den perfektaste jag har :)

Du är defenetivft inte ensam, det finns många som har det som oss.
Men många kanske inte vågar tala om saker för då är dom inte perfekta.

Ta tex min bror som går i märkes kläder fast han inte har igentligen råd. bara för att man måste visa status typ.Men att dom tar det på kredit det gör tydligen inget. Fattar inte det, men det är ju upp till dom.

kram

fideli sa...

jag förstår precis vad du menar och här har du en till som definitivt inte har det perfekt på något sätt/fideli