onsdag 29 oktober 2008

Jippi!!!

Är överlyckligt just nu,har fått beskedet att Försäkringskassan efter långt tid och tjat har godkänt min sjukskrivning.

Äntligen kan jag bara säga,så nu fick jag en utbetalning för 3 månader så det känns skönt att äntligen slippa den oro som detta med pengar kan ge.

Men att det ska ta över 3 månader och en massa intyg,läkarsamtal,telefonsamtal till Försäkringskassan innan man får ett besked och man får en sjukskrivning godkänd är helt otroligt.
Försäkringskassan verkar inte tro att man har några räkningar eller behöver äta eftersom ersättning ska ta så lång tid att få.

Jag förstår att många sjuka personer ger upp och inte orkar gå emot Försäkringskassans beslut.
Men till dom vill jag säga:STÅ PÅ ER!
Be er läkare kontakta Försäkringskassan för att se hur läkaren ska formulera sig för att få en godkänd sjukskrivning.

Känns så skönt för nu kommer troligtvis min läkare sjukskriva mej året ut eftersom jul & nyår är en tid då jag får sådan ångest och press på mej själv.
Sen har ju läkaren också nu skrivit på sjukintyget att jag ska få gå DBT så det känns så skönt att han anser att jag behöver detta också.
På fredag hoppas jag att ju får ett slutgiltilgt besked om DBT...bara att hålla tummarna att jag får genomgå DBT.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gud va skönt :)
Vilken lättnad det blir nu när pengarna äntligen kommer.
Jippi, vad glad jag är för dig.
Och att du ska få DBT är bra.

Jippi jag har också fått nu har jag ringt o kollat.
Var lite nervös eftersom det kom in så sent med den nya sjukskrivningen.
Jag är sjukskriven till 15 nov, sen får dom sjukskriva mig också över julen för då är det redan stressigt för vad man ska köpa för klappar m.m. fast så många är det inte i år. Men det räcker att bara ha ork att gå i affärerna.