lördag 8 november 2008

Lördag

Och känner mej så besviken.
Skulle idag haft en middag ihop med min svägerska.
God mat och vin och en massa tjejesnack men fick ett sms nu på morgonen att hon låg hemman och var sjuk.
Usch blir så besviken när sådana här saker sker och det blir återbud.
Innerst inne vet jag ju att alla kan vi bli sjuka och få ställa in middagarna men ändå blir jag så besviken varje gång.
Idag är sambo P ute och jagar idag så jag är nästan helt ensam hemma,har bara ett barn hemma eftersom dom andra är hos sin pappa och kommer hem i morgon igen.
Borde njuta av tiden och slappa men ändå på någotvis så känns det som jag inte kan få ro i kroppen och ta det lugnt.
och många tankar far runt i mitt huvud just nu.
Man skulle ha en knapp som man bara kunde stänga av och få ett inre lugn.

Har nu varit ledig en vecka från jobbet och trodde att jag skulle få tillbaka lite energi men icke.
Är tröttare än någonsin.
Kanske borde jag gå och testa Hb-värdet,för jag förlorade ju mycket blod för en månad sedan ( fick en blodtranfusion oxå då).
Fast ska ändå iväg i nästa vecka och ta en massa prover inför läkarbesöket på kirurgen ang min gastric by-pas operation så då ska säkert ett Hb tas oxå.
Och är nog bra att jag får kommit i väg och tagit en massa prover eftersom någonstans i mit bakhuvud har jag en känsla av att något inte stämmer i min kropp.
Så det är inte bara i psyket som bråkar med mej just nu.

Imorgon är det Fars-dag oxå,men jag orkar inte bry mej så mycket om det ens.
Jag så många år blivit bortglömd på min födelsedag av min pappa så varför ska jag minnas Fars-dag? Nä dessa dagar är till för handlarna att tjäna lite extra.
Dock har lille L köpt en present till sin pappa P ( jo jag fick ju hjälpa hanmför han är ju bara 5 år) så detta blir det enda firande av Fars-dag här.

Inga kommentarer: