torsdag 13 november 2008

Ojdå redan torsdag

Och jag har inte skrivit på länge.
Men tycker att dagarna bara flygit förbi men det kanske inte är så konstigt då jag haft mycket att göra denna veckan.
Jobbat,haft planeringsdag med jobbet och en hel del andra möten.
Idag ska jag till kirurgen för mitt första besök inför gatric bypas operationen.Jag hoppas verkligen att jag blir godkänd och jag får denna operation.
Behöver få ändrat hela mitt liv både själsligt och kroppligt för att må bra.
Denna helg ska jag jobba HELA helgen också,får se hur jag fixar detta men hoppas att det ska gå bra.
Dock vet jag mej att jag ännu en gång troligtvis kommer få vara med om en situation med en person som skär sig själv men tror att även denna gång ska gå bra och jag inte får några negativa tankar inom mej.

Men inom mej så gnager det att denna person som VARJE fredag dricker och skär sig inte verkar få rätt hjälp.
Och hör man en del som känt personen länge så verkar det som alla gett upp att få henne att sluta med sitt självskadebeteende.
Men kan man verkligen ge upp att försöka få henne sluta med detta beteende?
Visst så måste ju en person vilja själv att bryta detta beteende men det är ju lättare sagt än gjort.
Men människor i dennes närhet får INTE ge upp hoppet att hon någon gång ska kunna bryta sitt beteende.

Imorgon har jag mitt andra DBT möte också,ska bli intressant att se vad testen gav för resultat.
Nepp dax att hoppa in i duschen för att sen som vanligt stressa iväg till kirurgbesöket.
Ha en underbar torsdag!

Inga kommentarer: