onsdag 28 januari 2009

Idag är ingen vanlig dag


Det är min minste sons födelsedag!

Tänk vad tiden går,för 6 år sedan så bar det iväg till förlossningen för en planerad igångsättning.Han skulle igentligen planerad att se dagens ljus på alla hjärtans dag den 14 feb.

Men som med alla mina andra barnen så tyckte läkarna att man kunde sätta igång förlossningen tidigare än beräknad.
Så idag blir det en sväng på stan då han ska få gå till leksaksaffären och välja vad han vill ha i födelsedags present.
Visst jag kanske är lite trist med detta att jag inte köper presenter som han inte vet om.

Men har lärt mej att mina barn uppskattar hellre att få gå själva och välja vad dom vill ha istället för att få presenter som man inte önskar sig.Och sen får dom "egentid" med mej som förälder.

Så vi ska åka till stan och handla och sen ska han även få bestämma middag och tårta.

Hamburgare har han bestämt att det ska bli och en sommartårta till efterrätt.

Tror vi kan få en mysig dag i hop...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig dag ni ska ha.

Tyckte det lät bra att få välja själv. Dom får ju iprincip aldrig välja själva vad dom vill ha annars. Bara att få gå i affären och få bestämma är ju jätte kul. När jag bara hade william så kunde vi åka upp till toys arus och bara titta på allt. Han sa inget om att köpa utan nöjde sig med att titta och känna lite och sen ut.
Snart fyller även han 6 år och då blir det playstation 2.

Ha det så bra!!!